Τρίτη, 1 Νοεμβρίου 2016

Χαϊκού ψυχής...

Με αφορμή το νέο δρώμενο, που οργάνωσε η φίλη Μαρία Νικολάου στο blog
''το Κείμενο'' , είπα να πειραματιστώ κι εγώ στο χαϊκού (τρομάρα μου)!

Το χαϊκού (ιαπ.: 俳句"αστείος στίχος") είναι μια ιαπωνική ποιητική φόρμα. Παραδοσιακά αποτελείται από τρεις ομάδες των 5, 7, 5 συλλαβών, οι οποίες τοποθετούνται σε τρεις στίχους για έμφαση ή σε έναν, χωρισμένο με κενά. Το χαϊκού είναι με συνολικά 17 συλλαβές η πιο σύντομη μορφή ποίησης στον κόσμο.  (Πηγή)


Σκοτώνω το χρόνο,                                          
ν' αποφύγω παγίδες,
πέφτω σε όλες...

Καπνός αγκαλιάζει σκέψεις,
αφήνοντάς τες ακαθόριστες,
στοιχειώνοντάς με...

Ανάσα μέσα μου εσύ,
καρδιά μου άνοιξε,
πόθησε...






31 σχόλια:

  1. Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Γιώργο μου! Είδες που έφτασε η χάρη μου ε? χαχαχαχα
      Ευχαριστώ :)

      Διαγραφή
  2. Μια πολύ καλή προσέγγιση
    Έδωσα ιδιαίτερη έμφαση στο πρώτο
    Συνέχισε.....

    Καλημέρα Ματίνα μου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για πρώτη προσπάθεια, κάτι πιστεύω ότι έκανα ε? χιχιχι
      Ευχαριστώ πολύ Ελένη μου!
      Καλημέρες και φιλάκια πολλά :)

      Διαγραφή
  3. Πήρα πιτόγυρα
    Μα ήτο σάπια
    Φεύγω τουαλέτα...

    Πρόεδρας ΑΠΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχαχαχαχα είσαι μεγάλο όργιο λέμεεεε!
      Ότι θα έβλεπα χαϊκού κι από εσένα (σε όποια μορφή). με τερματίζει, χαχαχαχα.
      Φιλάρες Προεδράρα μουυυυ!!!

      Διαγραφή
  4. Πλλλλάκα με κάνεις; Μια χαρά τα πας, προχώρα!! :)
    Καλημερούδια και φιλιά και καλό μήνα με..χαϊκου ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι, τώρα που άρχισα, λέω να το κάνω συνήθεια, χαχαχα.
      Καλημέρα Πέτρα μου! Καλό μήνααααααααααααα!!!
      Φιλώωωωω σεεεε ♥

      Διαγραφή
  5. Πολύ ωραία! Ειδικά το πρώτο!
    Σ΄ευχαριστώωωωω!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδες όταν είναι γατόνι ο άνθρωπος έτσι? Όλα τα μπορεί, χαχαχα.
      Ποιήτρια έγινα για χάρη σου. :p
      Εγώ σε ευχαριστώ Μαράκι μου. Μου έδειξες έναν τρόπο ακόμα, να βάζω αυτόν τον έρμο τον μυαλό μου σε σκέψη. Μου αρέσει τελικά, δε θα πω το αντίθετο, χιχιχι.
      Φιλάκιααααα ♥♥♥

      Διαγραφή
  6. Αν το χαικου ειναι αστειος στιχος τοτε με το δικο σου γιατι βαραμε ενεσεις; :P

    Το χαικου σιγουρα ειναι ιαπωνικη λεξη, ή σωστοτερα γιαπωνεζικη; Γιατι εμενα για καλιαρντα μου κανει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν σε κατάφερα να βαράς ενέσεις, τότε καλά το πάω, χαχαχαχα :p
      Καλιαρντά? χαχαχαχα... Εμένα όταν πρωτοάκουσα τη λέξη χαϊκού, πίστευα ότι είναι κάτι τύπου ''yolo'' σε νέα έκδοση, χαχαχα.
      Μέχρι που είδα τι είναι και μη σου πω, ότι μου αρέσει κι όλας. Ή τουλάχιστον, είναι από τα είδη ποίησης, που μου αρέσουν.
      Φιλάκια Μανόλο μου :)

      Διαγραφή
    2. Κοιτα ετσι οπως το θετεις μπορεις να το χρησιμοποιεις και σαν εκφραση "του χαικου σου ο χαβας", "του κακου χαικου του φταιν οι στιχοι" κλπ

      Διαγραφή
    3. Βελτιωνόμαστε χαρακτηριστικά σε ότι έχει να κάνει με το χαϊκού, το βλέπεις! Θα το καθιερώσω πάντως και θα γράφω μία φορά το μήνα τα χαϊκού που σκάρωσα. Αν και στη μαντινάδα, το έχω περισσότερο, λόγω καταγωγής και τόπου. Και δε κατάλαβα δηλαδή? Γιατί να μη γράφουν οι Ιάπωνες μαντινάδες??? Εμείς γιατί μάθαμε το χαϊκού τους και το γράφουμε? Απαιτώ να διαδωθεί στην Ιαπωνία η κρητική μαντινάδα. Δίκαιο νομίζω! :p

      Διαγραφή
    4. Ετσι μελαχρινάκι μου..να μαθουν και οι γιαπωνεζοι μαντιναδες
      Τι μονο χαικού θα μαθενουμε εμεις;
      Το γνωρισμα του Κρητικού
      ειναι η λεβεντια του
      και μαντιναδες ομορφες
      που βγαζει απ την καρδιά του..!!
      Καλό σου μηνα και να περνας ομορφα... φιλακιααα!!!

      Διαγραφή
    5. Γειά σου μρε Ρουλάκι μου με τα ωραία σου.
      Ανταποδίδω λοιπόν και λέω :
      Ο Κρητικός τον πόνο του,
      τραγούδι τονε κάνει.
      Κι αν δε μπορεί να τραγουδεί,
      μια μαντινάδα βγάνει!
      Φιλάρεεεεςςς :)

      Διαγραφή
  7. Κατ' αρχήν Ματίνα μου σε ευχαριστούμε πολύ καθώς για κάποιους από εμάς, εγώ π.χ., που δεν γνωρίζουμε τι σημαίνει ο όρος "χαϊκού", ήσουν απόλυτα κατατοπιστική στον να τον καταλάβω.
    Διάβασα το ποίημά σου και ομολογώ μου άρεσε...! δεν έχω πείρα να το κρίνω σαν "χαϊκού" όμως μου άρεσε πραγματικά.
    Καλή συνέχεια κοπέλα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ σε ευχαριστώ πολύ Γιάννη μου!
      Χαίρομαι που σου άρεσε η προσπάθειά μου, γιατί πίστευα ότι δε θα μπορούσα να γράψω κάτι τέτοιο, αλλά ήταν μέχρι να το κάνω. Τώρα πιστεύω, πως θα γράψω ξανά κάποια στιγμή χαϊκού.
      Φιλώ σεεεεεε :))))))

      Διαγραφή
  8. Άντε ν' ανοίξει και κάνα τσιπουράδικο στο Τόκιο, να βγάλουν οι Ιάπωνες τις σαγιονάρες και να φορέσουν τα στιβάνια και να χορεύουν πεντοζάλι στα χειμαδιά του Φούτζι.
    Μπράβο μελαχρινογιαπωνεζάκι μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχαχαχαχαχα κλαίωωωωω!!!
      Είσαι θεότητα λέμε!!! Το πεντοζάλι στα χειμαδιά του Φούτζι, όλα τα λεφτά, χαχαχαχαχαχαχα!
      Αντί για τσίπουρο όμως, να έχουν τσικουδιά παρακαλώ. Να γίνει το τσιπουράδικο ρακάδικο!
      Μαρία μου να είσαι καλά, ακόμα γελάω, είσαι άπαιχτη!
      Φιλί τεράστιο!

      Διαγραφή
    2. Χαχα...δε φταίω εγώ για τα γέλια, ούτε κι εσύ φυσικά!
      Ερχόμουν σοβαρή σοβαρή να σχολιάσω, είχα το διανοούμενο ύφος μου σε εγρήγορση και η Μαρία με έκανε να χτυπιέμαι από τα γέλια με αποτέλεσμα το χαζό παιδί χαρά γεμάτο να πάρει πάλι κεφάλι!

      Ας σοβαρευτώ όμως για να σου πω πως μου άρεσαν πολύ!!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
    3. Μα σε καταλαβαίνω και σε πιστεύω, έκλαψα από τα γέλια με το στιβάνι και το πεντοζάλι στα χειμαδιά του Φούτζι, χαχαχαχα.
      Μαράκι μου σε ευχαριστώ που σοβαρεύτηκες στο τέλος και εκτίμησες τον ποιητικό μου οίστρο χιχιχι.
      Φιλάκιαααααα :)

      Διαγραφή
  9. Τρώω πηχτή
    Πίνω ρακή
    Βαρυστομαχιάζω και νυστάζω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαχαχαχα άντε μωρέ! Εκτός θέματος παρακαλώ, να γράψεις ξανά :p
      Φιλί :)

      Διαγραφή
    2. Γιατί παρακαλώ; Και ποιό είναι το θέμα; Εγώ έγραψα για γεγονότα... :-)

      Διαγραφή
  10. ,,Σκοτωνω το χρονο ν αποφυγω παγιδες πεφτω σε ολες.....
    ,,ομορφη μερα να εχεις καλημερα...!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Βρε μελαχρινάκι, μας πότισες χαϊκουκάκι! (αυτή την στιγμή κάποιος Ιάπωνας διαβάζει αυτό που έγραψα και κάνει χαρακίρι!) :P
    Ήταν πολύ καλή η προσπάθεια σου μελαχρινάκι μου και την απόλαυσα πραγματικά! Ήταν πολύ αισθαντικές οι σκέψεις που χώρεσες στις συλλαβές! Σου στέλνω μεγάλο φιλί για καλημέρα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εδώ κάνουμε εμείς, ο Ιάπωνας δε θα κάνει? χαχαχα
      Ευχαριστώ Μαρινάκι μου για την κατανόηση για την προσπάθειά μου, χαχαχα
      Φιλάκια άπειρααααα :)

      Διαγραφή
  12. Εχω και εγω θέμα με τις ακαθόριστες σκέψεις, αλλα στάθηκα στο
    "Ανάσα μέσα μου εσύ,
    καρδιά μου άνοιξε,
    πόθησε..."

    Ευγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε ευχαριστώ πολύ Αριάδνη!!!
      Οι ακαθόριστες σκέψεις, για όσους ξέρουν να τις
      βάλουν σε μία σειρά, είναι πιο συναρπαστικές!
      Καλώς βρεθήκαμε :)

      Διαγραφή

Τοποθετήσου... αλλά να ξέρεις, ότι σχόλια ανώνυμα, προσβλητικά ή με greeklish δε θα δημοσιεύονται...